WarCraft III: Reign of Chaos

Warcraft 3 Reign of Chaos Cover

WarCraft III: Reign of Chaos

Datum vydání: 2002

Žánr: Strategie

Vývojář: Blizzard Entertainment

Vydavatel: Blizzard Entertainment

Platformy: Microsoft Windows

Systémové požadavky

Warcraft III: Reign of Chaos, třetí díl série Warcraft, je po vzoru svých předchůdců válečnou RTS zasazenou do středověkého prostředí, v němž klíčovou roli hraje magie. V kontextu série je hra význačná hlubším podáním příběhu, kde více prostoru dostávají jednotlivé postavy, a posunem v herním systému, který největší sílu na bojišti dává do rukou hrdinů – unikátních jednotek na bitevním poli.

V souladu s předchozími díly se ve hře vedle lidské stopy objevuje řada ras, jež se hlásí ke čtyřem hratelným stranám – lidské Alianci, orkské Hordě, Pohromě nemrtvých a Strážím temných elfů. Za každou stranu hra obsahuje kampaň, která tvoří část jednoho velkého příběhu; v rozporu se zvyklostmi série tak kampaně lze hrát jen v hrou určeném pořadí. Děj, začínající až nevinnými půtkami mezi lidmi a orky, za účasti nemrtvých brzy eskaluje v pohromu lidského království Lordaeronu a panenské přírody temných elfů v prostředí Ashenvalského lesa. Nato se tato uskupení stanou bratry ve zbrani a spolu s orky, hledajícími nový domov, se hrozbě Plamenné legie, již jsou nemrtví s to povolat, postaví na odpor. Příběhová linka je vyprávěna renderovanými sekvencemi, úvod hry a konec každé kampaně jsou zpracovány jako animace. Postup hrou je lineární, nicméně velice časté jsou dobrovolné úkoly.

Každá strana disponuje trojicí hrdinů, z nichž hráč v multiplayerové hře nebo skirmishi může mít všechny tři; v kampaních jsou hrdinové určeni dějem. Každý hrdina může postoupit až na 10. úroveň, přičemž každé zvýšení úrovně s sebou nese zlepšení síly, obratnosti a inteligence. Postup rovněž dává hráči bod, jenž lze utratit za zpřístupnění či vylepšení kouzla nebo druhotné schopnosti. Soubor kouzel a druhotných schopností, mezi nimiž jsou nejčastější aury, je dán pevně. Ve volných hrách a v dějstvích kampaní, ve kterých není jediným úkolem s předem danou armádou projít mapou, hrdiny lze neomezeně oživovat. Význam hrdinů, daný jejich cenou a přínosem v bitvách, je umocněn přítomností neutrálních jednotek, jejichž zabíjením hráč pro hrdiny může získávat zkušenosti před kontaktem s nepřítelem.

Ačkoli hlavním pilířem hry jako takové jsou hrdinové, stále se jedná o válečnou real-timeovou strategii, v níž o vítězi rozhoduje ovládnutí surovinových zdrojů, systém budování základny a ve velké míře rovněž micromanagement jednotek. I bez ohledu na hrdiny se hratelné strany značně odlišují; to nejen jednotkami, ale také způsobem získávání surovin. Po stránce surovin se hra vrací k prvnímu dílu – zlatu, jehož těžbu z jednotlivých zlatých dolů navyšováním počtu dělníků nově nelze urychlovat neomezeně, konkuruje jen dobývání dřeva, jež je potřebné především ke stavbě budov. Hráčovy možnosti ovšem dále omezuje jídlo: jeho jednotky hráč v závislosti na rase může získávat stavbou farem, nor, zikkuratů nebo studen. Jídla se přitom týkají dvě podstatné změny oproti předchozím dílům – zavedení diverzifikace jeho spotřeby jednotkami podle jejich síly a představení údržby armády, což se projevuje ztrátou 30% příjmu z těžby zlata, využívá-li hráč více než 40 z maximálního počtu 90 jednotek jídla, a odvádění dalších 30 %, pakliže spotřeba jídla převyšuje 70 jednotek.

Hra byla vydána v kompletní české lokalizaci. Multiplayer je možný po lokální síti nebo Internetu, a to až v osmi hráčích; hráči si mohou posílat suroviny, před začátkem hry utvářet týmy a týmoví partneři mezi sebou mohou sdílet ovládání jednotek.

WarCraft III: Reign of Chaos – PCGamesArchive.com