WarCraft III: The Frozen Throne

Warcraft 3 The Frozen Throne Cover

WarCraft III: The Frozen Throne

Datum vydání: 2003

Vývojář: Blizzard Entertainment

Vydavatel: Blizzard Entertainment

Platformy: Microsoft Windows

Systémové požadavky

Datadisk The Frozen Throne do Warcraft universa přidává děj po konci třetí základní hry, každé hratelné straně po jednom hrdinovi, pět neutrálních hrdinů, nové jednotky, upgrady a mapy pro volné hry. Středobodem zápletky je duch orkského šamana Ner’zhula, zvaný Král lichů, s jehož osudem Pohroma nemrtvých po porážce lorda Archimonda v bitvě u hory Hyjal spojuje svou další existenci. Příběh je, stejně jako v případě Reign of Chaos, vyprávěn převážně renderovanými sekvencemi, které jsou na hranicích jednotlivých kampaní zastoupeny animovanými.

Děj hry navazuje na ty části příběhu, které v kampaních Reign of Chaos měly zjevně vedlejší charakter, nebo které se odehrály dlouho před jejich vrcholem. Kampaně, stejně jako je tomu v základní hře, v dějové lince stojí v pevném pořadí; hrát je lze jen postupně. V první řadě misí – za temné elfy – se hráč pokouší dostihnout desperáta Illidana, jenž po posílení Gul’danovou lebkou naverboval novou rasu nagů. Druhá kampaň – za lidskou rasu – mapuje osudy krvavých elfů, odnože lidské Aliance, jež se znelíbili vůdci zbytku lidského odporu Garithosovi. V závěru druhé posloupnosti misí si hráč zahraje i za Illidana, řady jehož nagů právě krvaví elfové nakonec vyztuží. Třetí kampaň – pod vlajkami nemrtvých – je především o cestě krále Arthase za obranou Ledového trůnu, v němž je uvězněn Král lichů. Několik misí za Pohromu připadá také na vzpouru dřívější elfky Sylvanas Windrunner pánům děsu, kteří vykonávají dozor na Lordaeronem – lidským královstvím, jež nemrtví dobyli v Reign of Chaos. Děj poslední kampaně – za orkskou Hordu – je zasazen do alternativní historie po bitvě u hory Hyjal; věnuje se rutinním starostem se zabydlováním orků v novém útočišti, načež líčí jejich další boj s odvěkým rivalem – lidmi. Vedle nesouvislosti děje s ostatními kampaněmi je orkská kampaň specifická tím, že spadá do žánru RPG.

Novými jednotkami jsou například taurský přízračný chodec se schopností oživovat padlé taury, u nějž lze přepínat mezi fyzickou a éterickou formou, horský obr, který na sebe může stahovat pozornost nepřátel a zvýšit si útočnou sílu vytrhnutím stromu, jenž následně používá jako kyj, nebo obsidiánová socha, doplňující zdraví nebo manu spřáteleným jednotkám, jež se může proměnit v létající bytost. Mezi neutrálními hrdiny i mezi novými hrdiny patřícími k hratelným stranám jsou ti, kteří vystupují v kampaních; např. temnou střelkyní je Sylvanas. Mimo ve skirmishi a multiplayeru nehratelné nagy, kteří mají obojživelné jednotky, se ve hře vyskytuje také rasa draenejů, charakteristická trvalou neviditelností.

Kromě vyvážení ras menší změny prodělal celý herní systém: limit jídla byl přenastaven z 90 jednotek na 100, mez malé údržby zvýšena na 51 jednotek a práh velké údržby posunut na 81 jednotek. Jinou znatelnější změnu představuje zavedení obchodu s artefakty do budov každé hratelné strany.

WarCraft III: The Frozen Throne – PCGamesArchive.com