World of WarCraft: Wrath of the Lich King

World of Warcraft Wrath of the Lich King Cover

World of WarCraft: Wrath of the Lich King

Datum vydání: 13. listopadu 2008

Vývojář: Blizzard Entertainment

Vydavatel: Blizzard Entertainment

Platformy: Microsoft Windows

Systémové požadavky

Je celkem pochopitelné, že mají datadisky nejpopulárnějšího MMORPG současnosti mnoho odpůrců. Drasticky zasahují do zdánlivě nedotknutelného světa Warcraftu a nevybíravým způsobem upozaďují některé originální prvky z původní hry. Považuji ale za nesmyslné klesat s hodnocením k průměru a házet špínu na hlavu blizzarďákům, když jenom málokdo dokáže dnes zahrnovat počítačovou hru takovou péčí a láskou. Wrath of Lich King není o moc jiný, než diskutabilní datadisk Burning Crusade, přesto obsahuje několik vlastností, který jej činí mnohem zábavnějším jak na pohled, tak na zahrání.

Zatímco Burning Crusade hráčům předhodilo nový kontinent, nové questy a nové instance bez špetky něčeho skutečně důležitého k lepšímu prožitku z hraní, WotlK přináší spoustu vylepšení. Začneme od podlahy – Northrend se poprávu stal největším lákadlem. Všechna čest Blizzardu, že z původně nejstřídmější země vyčarovali něco mnohem hezčího, než byl Outland. Ten doplatil na neznalost míry barevnosti a stal se přeplácanou bublinou. Například Grizzly hills jsou v podstatě les jako každý jiný, nenajdete tu ale jediný stejný metr čtvereční! To bylo v časech Elwynnu nebo Terrokaru nemyslitelné! A ve většině oblastí se Blizzardu navíc podařilo udělat z obyčejného sněhu největší grafickou atrakci. To už chce docela slušné designéry. Není tedy žádným překvapením, že na procházení v k prasknutí naplněném městě Dalaranu na vysokých detailech, je potřeba dost silný stroj.

Další důležitou událostí se stalo přidání nové hráčské postavy, Death knighta. Na každý charakter na 55 levlu můžete založit jednoho Death knighta a prožít několik prvních levlů poprvé v WotlKovském duchu. Hlavní podíl na tom mají questy, které se podobají bratříčkům z Burning crusade jen z mála. Hráč tentokrát sám mění budoucnost Azerothu a v rámci questů se zúčastní skutečně velkých bitev. Ta největší bomba spočívá v tom, že poprvé v questech využil Blizzard efektu paralerních vesmírů, kdy se hráči navzájem vidí, jen když dělají stejný quest (to se týká pouze většiny questů u Death knighta a množství v Northrendu, do starých světů bohužel zasahovat moc nelze). Tím nekomplikují cesty ostatním a můžou si užít chvíle pro MMORPG netypické. Ostatní, obyčejné questy, jsou tentokrát různorodé, hezky naskriptované a neodpustí si sem tam filmový odkaz (Indiana Jones hned několikrát :). Mám-li se vrátit k Death knightům, jejich startovní zóna je pecka, stejně jako questění. Tím získají dostatek věcí pro další dobrodružství mimo začátečnické území a slušně se se svou postavou naučí zacházet. Tady se dostávám k prvnímu háčku, někomu se totiž může zdát Death knight oproti jiným classům zvýhodněný. Zezačátku (do 70 levlu) tomu tak opravdu je, pak už ale není problém ho zkolit jako kohokoliv jiného.

WotlK taky vnáší do hry nový battleground (respektive dva s patchem 3.2.0) a bojovou zónu Wintergasp. Hned po vstupu praští do očí další novinka – vozidla. Jediným aktivním přepravným zařízením po Burning crusade bývali stále mounti, nyní lze omezeně používat katapulty, útočné demolishery i opancéřované tanky, do nichž nastoupíte a podle uvážení jezdíte / pálíte. Musím říct, že potyčky jsou s nimi podstatně zábavnější, než stálé kradení vlajek a obsazování stanovišť. Vůbec celý WotlK se zaměřil na propracovanější PvP systém, přičemž trošku zanedbal ten PvE. Instance jsou už samozřejmostí pro každého. Pokud jdete v pěti lidech, stačí vzít tanka, healera a libovolné dps, taktik znát netřeba. Tady Blizzard povolil a k základním heroicům pouští i největší idioty. Jiné je to zase s velkými raid dungeony, kde si ani s epickými věcmi nenajdete jisté místo. Nějaký přechod mezi extra-lehkými a extra-náročnými instancemi neexistuje a tak to pro tentokrát vyžaduje mnohem větší míru trpělivosti, než jaké to bylo po dosáhnutí 70tky v Burning crusade.

Souhlasím, že Blizzard WotlKem otvírá vrátka pro mladší publikum a WoWko směřuje k maximální přístupnosti za účelem větších zisků. Můžu se ale za to na ně zlobit? To těžko, protože i tento měsíc jim zaplatím a jako poslušná ovečka si užiju 30 dní skvělé zábavy. Jsem závislák, přiznávám se. Proto berte můj komentář s rezervou.

World of WarCraft: Wrath of the Lich King – PCGamesArchive.com